Με αφορμή τον προβληματισμό για το πάντρεμα εργαστηρίου πληροφορικής και χημείου - πού και πώς δεν έχει νόημα να αναφερθεί, πάντως το ζήσαμε και αυτό... - θεωρούμε χρήσιμο να αναφερθούμε στους σχετικούς κανονισμούς.
Ω, ναι. Μπορεί στην εποχή μας και μόνο η λέξη κανονισμός να προκαλεί έντονες αλλεργικές αντιδράσεις, όμως ας θυμόμαστε πως κάποιο λόγο είχαν όσοι τους έφτιαξαν τους κάθε είδους κανονισμούς και όχι ντε και καλά επιθυμία να μας βασανίζουν.
Φυσικά δε θα αυθαιρετήσουμε αναφέροντας κανονισμούς που το δικό μας κεφαλάκι κατέβασε... Αλλά κανονισμούς που το αρμόδιο υπουργείο έχει θέσει:
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
http://www.epyna.gr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=185 για να διαβάσετε αναλυτικά τα σχετικά κείμενα. Και όσον αφορά το επίμαχο ζήτημα, αν επιτρέπεται χημείο και εργαστήριο πληροφορικής να συνυπάρχουν στην ίδια αίθουσα, θα παραθέσω από τον κανονισμό αυτό το εξής χαρακτηριστικό σημείο:
Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής & Εφαρμογών Η/Υ(Σεπτέμβριος 2005) - Παράθεση :
- Σημείωση: Ο υπεύθυνος είναι υποχρεωμένος να προειδοποιήσει τον
καθαριστή / καθαρίστρια για την ευπάθεια του εξοπλισμού, προκειμένου να
εξασφαλίσει το ελάχιστο πλήθος βλαβών από ακούσιες πράξεις καθαρισμού
(αποσύνδεση καλωδίων, φθορά οθονών, σαρωτών και πληκτρολογίων από ισχυρά υγρά καθαριστικά κ.ά.).
Αυστηρή απαγόρευση καπνίσματος, κατανάλωσης φαγώσιμων, ποτών,
αναψυκτικών, καφέ κλπ.
Χρήσιμες πληροφορίες μπορεί να βρει κανείς και εδώ
http://srv-dide.mes.sch.gr/drupal/index.php?q=node/337 Από αυτές αναδημοσιεύουμε το εξής απόσπασμα:
- Παράθεση :
- Λόγω της ευαισθησίας του εξοπλισμού η αίθουσα πρέπει να είναι καλά προστατευμένη από κλιματολογικές συνθήκες όπως έντονη ηλιακή ακτινοβολία, υπεβολική ζέστη, υγρασία, σκόνη.
Χρειάζεται άραγε να θυμίσω τι σημαίνει χημείο;
Και τι συνεπάγεται να υπάρχει σε ένα χημείο; Αν μη τι άλλο βρυσούλα με νεράκι...
Από πού λοιπόν προκύπτει ότι μπορεί δίπλα στα κομπιούτερ να υπάρχει βρύση όταν ο κανονισμός του ΥΠΕΠΘ απαγορεύει να κουβαλήσεις στο εργαστήριο ακόμη και ένα ποτηράκι νερό;
Σαφώς και δεν είναι μόνο το νερό το πρόβλημα. Χημείο σημαίνει πειράματα. Ή μήπως όχι; Λέω μήπως ως εργαστήριο χημείας θεωρούμε το να βλέπουμε στο κομπιούτερ τα πειράματα...
Πχ. Ένα απλό πείραμα χημείας είναι να βράσεις νερό για να διαπιστώσουν οι μαθητές ποια είναι η θερμοκρασία βρασμού. Θέλει τόσο μυαλό για να καταλάβουμε πως αυτό δεν μπορεί να συμβεί μέσα σε εργαστήριο πληροφορικής;
Άλλο πείραμα φυσικής προϋποθέτει να τινάξεις γερά ένα σπόγγο από πίνακα κιμωλίας για να παρατηρήσουν οι μαθητές την πορεία των φωτεινών ακτίνων...
ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΑΥΤΌ: (σελ. 28)
http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/fisiki_e/erg_101_151.pdfΈλα μου ντε που στον κανονισμό του ΥΠΕΠΘ για τα εργαστήρια πληροφορικής αναφέρεται ρητά:
- Παράθεση :
- Θα πρέπει να εγκατασταθεί ασπροπίνακας με μαρκαδόρους αντί του κλασσικού πίνακα με κιμωλίες ώστε να αποφευχθεί η επιβλαβής για τους υπολογιστές σκόνη.
Ανέφερα δυο παραδείγματα και μόνο από τα δεκάδες που και ένα μικρό παιδί θα σκεφτόταν για να ταχθεί οριζοντίως και καθέτως αντίθετος στο παράταιρο πάντρεμα εργαστηρίου πληροφορικής και χημείου...
Προβληματίζομαι πάντως πολύ γιατί το ερώτημα δεν τέθηκε ούτε σε μικρά παιδιά ούτε από μικρά παιδιά.
Το μόνο ευχάριστο είναι που τελικά ο γάμος δεν έγινε. Προς το παρόν τουλάχιστον. Πάλι καλά...
Κι εγώ ήρθα σπίτι μου τιτιβίζοντας σαν κοτσύφι:
ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕ... ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕ!
Για το καλοκαιράκι που μόλις αρχίζει λέω να πάρω κάτι σε Έλλη Αλεξίου ή Αλ. Δελμούζο να διαβάσω. Επίκαιροι πάντα. Δυστυχώς...