HOMA EDUCANDUS
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


HOMA EDUCANDUS - Φόρουμ φιλοσοφίας, παιδείας, πολιτικής και ναυτιλίας!
 
ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλLatest imagesΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣύνδεση

 

 Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΔΑΝΑΗ
Admin
ΔΑΝΑΗ


Αριθμός μηνυμάτων : 8202
Registration date : 30/10/2007

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση   Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Icon_minitimeΠαρ Σεπ 18, 2009 6:27 pm


Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+001

Μάθημα εικαστικών στην τάξη μας

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+004

Δουλεύουμε με τη μέθοδο κολάζ και βασικό υλικό τις έτοιμες χρωματιστές κόλλες γλασέ.

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+003

Θέμα μας η θάλασσα και τα καραβάκια

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+005

Αφού δόθηκαν γενικές οδηγίες, τα παιδιά αφέθηκαν να αυτενεργήσουν και να παρουσιάσουν το καθένα με το δικό του τρόπο το βασικό θέμα.

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+016

Ακόμη και με τα δικά του υλικά...
Εδώ βλέπουμε συνδυασμό κολάζ με γλασέ και ζωγραφικής με παστέλ

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+017

Άλλοι πάλι που ξέχασαν τα γλασέ ή δε θέλησαν να εργαστούν με αυτά, εργάστηκαν αποκλειστικά με χρώματα

πχ παστέλ ή και:

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+012

ξυλομπογιές

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+015

Σημασία έχει η συμμετοχή των παιδιών και η ενθάρρυνσή τους να δημιουργήσουν...

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+010

Σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκουμε το άψογο αισθητικά αποτέλεσμα. Στους μικρούς καλλιτέχνες είναι πολύ πιο σημαντικό να επιδιώξουμε την ανεμπόδιστη έκφραση των παιδιών μέσα από τις εικαστικές τέχνες. Αν και σε κάθε περίπτωση καλό είναι να θυμόμαστε ότι ο μεγάλος Πάμπλο Πικάσο τόνιζε πως οι μεγάλοι καλλιτέχνες ζωγραφίζουν σαν παιδιά...

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+013

Βεβαίως στους στόχους του μαθήματος περιλαμβάνεται η γνωριμία των παιδιών με διάφορα υλικά που προσφέρονται για εικαστικές δημιουργίες καθώς και με μεθόδους εργασίας αλλά και τεχνοτροπίες. Όπως και η εξάσκησή τους με τα εργαλεία.

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+009

πχ το ψαλίδι... που ας μην ξεχνάμε ότι δεν αποτελεί εργαλείο μόνο για τους καλλιτέχνες αλλά και για πολλούς άλλους επαγγελματίες όπως και για την καθημερινή μας ζωή...

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+007

Εδώ βλέπουμε ένα προσεκτικό κόψιμο του γλασέ σε κυματοειδή μορφή, που μαρτυρά αφενός δεξιοτεχνία στη χρήση του ψαλιδιού και αφετέρου ικανότητα του μικρού καλλιτέχνη να υποτάξει το υλικό στις ανάγκες του έργου που δημιουργεί.

Παρατηρούμε επίσης τον ωραίο συνδυασμό του μπλε με το γαλάζιο που φανερώνει ότι ο συγκεκριμένος μαθητής προχωρά πέρα από την παιδική επιθυμία για έκφραση και παιχνίδι με τα υλικά επιδιώκοντας και αισθητικό αποτέλεσμα στο έργο του.

Όμως προβληματισμένος κοιτάζει το λευκό πανάκι του να χάνεται στο ολόλευκο φόντο του μπλοκ... Εδώ μπορεί και πρέπει ο δάσκαλος να κάνει παρέμβαση και να βοηθήσει το παιδί να ανακαλύψει τρόπους που θα αναδείξουν το πανάκι. Πάντα βέβαια σε κλίμα ελευθερίας και αυτενέργειας των μαθητών...

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+006

Και εδώ βλέπουμε συνδυασμό του γαλάζιου με το μπλε. Παρατηρούμε επίσης έναν τριγωνικό ήλιο που ξεφεύγει από τη συνηθισμένη απόδοσή του με κύκλο, κάτι που έρχεται σε αρμονία με τη μέθοδο κατασκευής του ουρανού και της θάλασσας με μικρά κομμάτια χαρτιού κομμένα σε τρίγωνα επίσης ή και σε τετράγωνα.

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+008

Να τονίσουμε ότι η εικαστική έκφραση των μαθητών είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων που ο εκπαιδευτικός οφείλει να λαμβάνει υπόψη του. Ενίοτε μάλιστα μέσα από τα έργα των παιδιών μπορούμε να αποκομίσουμε χρήσιμα στοιχεία για τη σκιαγράφηση της προσωπικότητας των ίδιων των παιδιών. Χρειάζεται βέβαια γνώση, εμπειρία και προσοχή μια τέτοια διαδικασία, αλλιώς μπορεί να καταλήξουμε σε κωμικοτραγικά συμπεράσματα.

Σε κάθε περίπτωση χρωστάμε να γνωρίζουμε πολλά και για το ίδιο το παιδί αλλά και για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάστηκε. Μόνο έτσι και πάντα με επιφύλαξη μπορούμε να κρίνουμε ένα παιδί μέσα από το έργο που έφτιαξε.

πχ για την εργασία με κολάζ χρήσιμο είναι κανείς να ξέρει αν και πόσο ένα παιδί χρησιμοποίησε ψαλίδι στο παρελθόν...

Η σύγκριση λοιπόν σε καμία περίπτωση δεν έχει νόημα ανάμεσα στα έργα διαφορετικών παιδιών και με διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις στα εικαστικά... Όπως και γενικότερα οι συγκρίσεις των ίδιων των παιδιών μεταξύ τους είναι αντιπαιδαγωγικές.

Διότι όταν βλέπουμε το έργο ενός παιδιού είναι σαν να παρατηρούμε μέσα από κλειδαρότρυπα την ίδια την ψυχούλα του. Υπάρχει λοιπόν κανείς τόσο ανόητος που να χωρίζει τις ψυχές των παιδιών σε όμορφες και άσχημες; Ε, τότε ας χωρίσει και τα έργα τους!

Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση Sxoleio+eikastika+kolaz+karavaki+011

Τελειώνοντας την παρουσίαση του σημερινού μαθήματος των Εικαστικών στην τάξη μας, να σημειώσουμε ότι συνδυάστηκε με την ενότητα "Αναμνήσεις του καλοκαιριού" που διδάχτηκαν τα παιδιά στο μάθημα των Ελληνικών καθώς και με το αντικείμενο που μας απασχόλησε στην Ευέλικτη Ζώνη:

Την αυριανή Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικού Καθαρισμού των Ακτών!

Έτσι στα έργα των παιδιών ζητήθηκε να προστεθούν ανάλογα συνθήματα, όπως πχ αυτό που βλέπουμε στο τελευταίο έργο:

ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://educandus.blogspot.com/
 
Μικροί Καλλιτέχνες σε δράση
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ :: ΑΓΩΓΗ-
Μετάβαση σε: