Ένα όμορφο πλοίο, το κλασικό πρότυπο που έχουμε στο νου μας όταν λέμε πλοίο φορτηγό.
Arsel Star το όνομά του. Και παναμέζικη η σημαία του. Ένα αστέρι του Άρσελ; Ένα αστέρι και στην τσιμινιέρα του:
Χτες λίγο έλλειψε να ταξιδέψουν στ' αστέρια και τα μέλη του πληρώματός του:
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5454024 - Παράθεση :
- "Πυρκαγιά εκδηλώθηκε χτες το μεσημέρι στο 29χρονο φορτηγό πλοίο «ARSEL STAR» με σημαία Παναμά, καθώς έπλεε 16 ναυτικά μίλια ανοιχτά από την Τζιά, με 24 ναυτεργάτες αλλοδαπούς πλήρωμα.
Η πυρκαγιά κατασβέστηκε λίγες ώρες μετά, από τις προσπάθειες του πληρώματος και τα μέσα που διέθετε το πλοίο, ενώ στην περιοχή κατέπλευσε και πλωτό του Λιμενικού Σώματος.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Ραβένα της Ιταλίας χωρίς φορτίο και είχε προορισμό τη Σμύρνη Τουρκίας. Το απόγευμα αγκυροβόλησε με ασφάλεια στον όρμο Καρύστου και αναμενόταν η προσκόμιση πιστοποιητικού από το Νηογνώμονα που το παρακολουθεί για να συνεχίσει το ταξίδι του."
Και συνέχισε το ταξίδι του. Παρά το ατύχημα. Βρίσκεται πια στη Σμύρνη, στο λιμάνι προορισμού του. Χωρίς να καούν άνθρωποι. Χωρίς καν τραυματίες...
Κι ας ήταν και 29 χρονών καράβι. Και με σημαία Πάναμα, σημαία που θεωρείται ευκαιρίας...
Στα δικά μας καράβια; Στο Aegean Wind;
Τι έφταιξε εκεί και θρηνήσαμε εννέα νεκρούς;
Ακόμη απάντηση δεν έχουμε πάρει. Εκτός μονάχα την παραδοχή πως δεν όφειλε να έχει τα σύγχρονα μέσα ανίχνευσης και κατάσβεσης. Τα άλλα; Τα παλιά τουλάχιστον; Τα είχε;
Γυμνάσια; Γίνονταν τα καθιερωμένα γυμνάσια; Ήξερε το πλήρωμα τι πρέπει να κάνει σε περίπτωση φωτιάς;
Και αν ήξερε, γιατί δεν το έκανε;
Ακούσαμε όλοι το Β' Μηχανικό να δηλώνει στα κανάλια μόλις έφτασε στο Ελ. Βενιζέλος πως αν και αξιωματικός φυλακής, δε γνώριζε τι έγινε με τα μέλη του πληρώματος που έχασαν τη ζωή τους.
Μας έδειξε τις καμένες παλάμες του και μας είπε ότι εκείνη την ώρα κοίταγε πώς να σωθεί...
Αυτό κάνει ένας αξιωματικός σε ώρα φωτιάς; Ειδικά αν είναι και αξιωματικός φυλακής;
Ίσως βεβαίως να εκτελούσε απλά τις εντολές που έλαβε. Σε κάθε περίπτωση, και περισσότερο σε περίπτωση ατυχήματος, ο καπετάνιος έχει το πρόσταγμα. Ποιες οι ενέργειες του πλοιάρχου του Aegean Wind;
Κι έπειτα. Ρωτήσανε οι δημοσιογράφοι το δεύτερο μηχανικό πώς γλίτωσε ο ίδιος. Και εξήγησε πως ήταν στο μηχανοστάσιο που δεν είχε κατακλυστεί από τη φωτιά. Πώς λοιπόν έκαψε τα χέρια του; Στο μηχανοστάσιο; Ή φεύγοντας απ' αυτό;
Πού τελικά ξέσπασε η φωτιά του Aegean Wind; Πολλά ξένα σάιτ έγραψαν για φωτιά στο μηχανοστάσιο. Τα περισσότερα ελληνικά μίλησαν για φωτιά στους χώρους ενδιαίτησης. Εκεί που βρέθηκαν και οι νεκροί.
Και για το Arsel Star διαπιστώσαμε ανάλογη περιγραφή:
http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=8312561 - Παράθεση :
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Μηχανική Βλάβη Φ/Γ πλοίου στην Κέα
Μηχανική βλάβη παρουσιάστηκε, σήμερα, και περί ώρα 04.20 στο Φ/Γ πλοίο “ARSEL STAR’’ σημαίας Παναμά, ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή Βόρεια Νήσου Κέας, με είκοσι τέσσερις (24) αλλοδαπούς μέλη πληρώματος, ουδείς εκ των οποίων υπέστη το παραμικρό.
Στην περιοχή έσπευσε πλωτό περιπολικό του Λιμενικού Σώματος για παροχή συνδρομής ενώ το πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από Ραβέννα Ιταλίας, κενό φορτίου, με προορισμό τη Σμύρνη Τουρκίας, κατευθύνθηκε αυτοδύναμα προς τον όρμο Καρύστου, όπου αγκυροβόλησε ασφαλώς, αποκαθιστώντας τη βλάβη λίγο αργότερα με ίδια μέσα.
Προφανώς η μηχανική βλάβη οδήγησε μετά σε φωτιά; Όπως και να έχει, ουδείς υπέστη το παραμικρό!!!
Κι αυτό πέρα από τη χαρά που δίνει σε όλους μας, ας μας προβληματίσει επίσης όλους. Γιατί στα δικά μας καράβια οι φωτιές να σκοτώνουν και μάλιστα τόσους πολλούς...
________________________
Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από τους Ολλανδέζους εραστές της ναυτιλίας:
http://www.kustvaartforum.com/viewtopic.php?f=1&t=319&start=160
Επισκεφθείτε τους, κάνουν καταπληκτική δουλειά...