Έληξε σήμερα (Τετάρτη - 3/2/2010 ) και η παράταση που είχε δοθεί για υποβολή αιτήσεων των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση Β' Επιπέδου για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στον αρμόδιο ιστοχώρο
http://b-epipedo2.cti.gr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1οι αιτήσεις κατά κλάδο και διεύθυνση εκπαίδευσης διαμορφώθηκαν ως εξής:
Εξηγώ ποιοι είναι οι κλάδοι εκπαιδευτικών που αναγράφονται στην κορυφή της κάθε στήλης:
http://b-epipedo2.cti.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=57 - Παράθεση :
- Κλάδοι/ Ειδικότητες εκπαιδευτικών
Η επιμόρφωση Β΄ επιπέδου υλοποιείται σε όλη τη χώρα, στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ), για τους εξής κλάδους εκπαιδευτικών:
α) ΠΕ02 (φιλόλογοι),
β) ΠΕ03 (μαθηματικοί),
γ) ΠΕ04 (καθηγητές φυσικών επιστημών),
δ) ΠΕ60/70 (νηπιαγωγοί/ δάσκαλοι),
ε) ΠΕ05/06/07 (καθηγητές γαλλικής, αγγλικής και γερμανικής γλώσσας),
στ) ΠΕ19/20 (καθηγητές πληροφορικής).
Οι κλάδοι αυτοί επελέγησαν διότι αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο πλήθος εκπαιδευτικών αλλά και στον μεγαλύτερο αριθμό ωρών διδασκαλίας, επομένως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αυτών των κλάδων θα έχει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ως προς την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία των σχολείων.
Να εξηγήσω επίσης ότι οι αριθμοί εντός παρενθέσεως δηλώνουν τις θέσεις που δατίθενται από το πρόγραμμα και οι αριθμοί εκτός τον αριθμό των αιτήσεων που υποβλήθηκαν, όπως αναφέρεται και στη σελίδα που δημοσιεύονται αυτά τα στοιχεία
http://b-epipedo2.cti.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=60Αξίζει πραγματικά να μελετήσει κανείς τα στοιχεία αυτά. Να συγκρίνει δε πόσες θέσεις έχουν διατεθεί για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (τελευταία στήλη) και πόσες αιτήσεις έχουν κάνει οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας (δάσκαλοι - νηπιαγωγοί) αλλά και τι συσχετισμός υπάρχει στις άλλες τρεις κατηγορίες: Πρώτη στήλη φιλόλογοι, δεύτερη στήλη μαθηματικοί και τρίτη στήλη καθηγητές φυσικών επιστημών.
Η μέρα με τη νύχτα. Στις περισσότερες διευθύνσεις οι φουκαράδες οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας είναι κατά πολύ περισσότεροι των θέσεων του σεμιναρίου. Πχ στην Α΄ Αθήνας υπάρχουν 231 αιτήσεις για 158 θέσεις.
Ακόμη χειρότερος ο συσχετισμός στην Α΄ Θεσσαλονίκης. 288 εκπαιδευτικοί διεκδικούν 88 θέσεις.
Βεβαίως υπάρχουν και περιπτώσεις όπως στην Άρτα και στην Ημαθία που οι αιτήσεις είναι λιγότερες κατά πολύ των θέσεων.
Όμως αυτό που ενοχλεί είναι η σύγκριση με τους άλλους κλάδους, όπου στην πλειονότητα των περιπτώσεων οι αιτήσεις είναι λιγότερες των θέσεων και αυτό συνεπάγεται το εξής απλό:
Οι συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας που επιθυμούν επιμόρφωση B επιπέδου πρόκειται να ικανοποιηθούν εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων ενώ εκατοντάδες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας θα μείνουν και πάλι να περιμένουν τον επόμενο γύρο.
Διψάνε οι φουκαράδες οι δάσκαλοι του δημοτικού για επιμόρφωση αλλά μονίμως το πηγάδι στέκεται ανίκανο να τους ξεδιψάσει.