ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Οι θαλάσσιοι δρόμοι στο έλεος των πολυεθνικών
Για να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις οι Ελληνες ναυτεργάτες πρέπει να αποκτήσουν «τα απαιτούμενα ανταγωνιστικά προσόντα», σημειώνει το πόρισμα που βγήκε χτες
Οι ναυτεργάτες πρέπει να πρωτοστατήσουν για παλλαϊκούς αγώνες ενάντια στην άρση του καμποτάζ (φωτ. από τη χτεσινή σύσκεψη) |
Πλωτά κάτεργα στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπου θα κυριαρχεί η μαύρη ανασφάλιστη εργασία και ο νόμος της ζούγκλας των πολυεθνικών και ενίσχυση του καθεστώτος επιδότησης των εφοπλιστών της κρουαζιέρας που είχε νομοθετήσει η κυβέρνηση της ΝΔ (καταργώντας τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ των εφοπλιστών αυτής της κατηγορίας) είναι ορισμένα από όσα προβλέπει το πόρισμα - έκτρωμα που κατέθεσε χτες η Ειδική Επιτροπή για την απελευθέρωση (άρση του καμποτάζ) των εσωτερικών πλόων στην Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού του υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ).
Το πόρισμα είναι το επισφράγισμα του διαλόγου - απάτη που έστησε η κυβέρνηση για να πλασάρει με προσεγμένο περιτύλιγμα αποφάσεις που έχει ήδη ανακοινώσει ο πρωθυπουργός. Τη σφραγίδα της σε αυτήν τη διαδικασία έσπευσε να βάλει και η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ - οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ - δίνοντας ανοιχτά τη συγκατάθεσή της στον αφανισμό των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα από τα καράβια που προωθεί η κυβέρνηση για λογαριασμό του εφοπλιστικού, του μεγάλου κεφαλαίου.Τι αναφέρει το πόρισμα
Πιο συγκεκριμένα, η Ειδική Επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη (πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος το 2002 έβαλε τους βατραχανθρώπους να ματοκυλίσουν τους ναυτεργάτες, επειδή απεργούσαν και ενάντια στην κατάργηση του καμποτάζ και στη συνέχεια τους επιστράτευσε), στο 6σέλιδο πόρισμά της προτείνει μόνο δύο όρους για την κατάργηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα:
«Το πλοίο να εκτελεί πλόες διαρκείας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον εντός Ελλάδας 3 λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα 6 ωρών και τον ίδιο αφετήριο - τερματικό λιμένα.
Το πλήρωμά του θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστικό φορέα επιλογής του εργαζόμενου, αναλόγως της εθνικότητάς του, καθώς και σε διεθνή P&I Clubs και Ασφαλιστικές Εταιρίες».
Δηλαδή, απλά, προτείνει να ανοίξουν διάπλατα οι πύλες για την εισβολή των πλοίων των πολυεθνικών με πληρώματα που θα υπόκεινται στην οδηγία Μπολκεστάιν (μισθοί και δικαιώματα με βάση τη χώρα προέλευσης όπως π.χ. ...Ινδίες), δηλαδή, στην πράξη, θα είναι θύματα των δουλεμπορικών πρακτορείων και κυκλωμάτων.
Η άλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από τις πολυεθνικές θα έχει απροσδιόριστες συνέπειες σε βάρος των νησιών, αλλά και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, ειδικά στο χώρο του Αιγαίου όπου έχουν αποκαλυφθεί τα εκτρωματικά γεωστρατηγικά σχέδια των ιμπεριαλιστών ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ, και προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.Θέλουν ναυτεργάτες φτηνούς και πειθήνιους
Εκεί που αποκαλύπτεται πλήρως ο ρόλος της Επιτροπής είναι τα μέτρα που προτείνει συνολικά για τους ναυτεργάτες, προετοιμάζοντας - όπως φαίνεται - το έδαφος για την επέκταση της πλήρους απελευθέρωσης και στην ακτοπλοΐα! Αναφέρεται προκλητικά ότι οι Ελληνες ναυτεργάτες, προκειμένου να προσαρμοστούν στις ... νέες εξελίξεις συνολικά θα πρέπει αποκτήσουν «τα απαιτούμενα ανταγωνιστικά προσόντα»!
Προτείνεται συνολικά για την προώθηση της απασχόλησής τους η «άμεση ίδρυση Οργανισμού Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ)», στον οποίο μεταξύ άλλων θα συγχωνευθούν το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και ο Ειδικός Λογαριασμός Εμπορικού Ναυτικού (ΕΛΟΕΝ) που αφορά τα οικογενειακά και προνοιακά επιδόματα των ναυτεργατών, που σημαίνει ότι σε αυτά μπαίνει «μαχαίρι». Ο Οργανισμός θα έχει στόχο «την κατάρτιση, επιμόρφωση και εκπαίδευση των ναυτεργατών (πλην αξιωματικών γέφυρας και μηχανής)» δηλαδή την έκδοση «πειθήνιων» και «φτηνών» πληρωμάτων κυρίως των ειδικοτήτων των γενικών υπηρεσιών (καμαρότοι, μάγειροι κ.λπ). Επίσης, ο ΟΑΕΝ θα αναλάβει τη «δωρεάν διαμεσολάβηση για εξεύρεση εργασίας Ελλήνων ναυτικών σε πλοία και ναυτιλιακές εταιρίες», για όλες τις κατηγορίες πλοίων, χωρίς να γίνεται κουβέντα για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Επίσης, θα αναλάβει και την καταβολή επιδομάτων «κατά τα πρότυπα του ΟΑΕΔ».
Τέλος, προτείνεται η νομική προσαρμογή του άρθρου 24 του ν. 3409/2005, με τον οποίο απαλλάχθηκαν οι εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων από τις ασφαλιστικές τους εισφορές στο ΝΑΤ και να «διερευνηθούν» μέτρα για να επιδοτούνται τα κρουαζιερόπλοια με κοινοτική ή σημαία τρίτων χωρών από τον ΟΑΕΝ, για τους Ελληνες που θα ναυτολογούν!Θα πάρουν την απάντηση που τους πρέπει
Στο μεταξύ, οι ναυτεργάτες με μπροστάρηδες τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ήδη οργανώνουν τις δυνάμεις τους για την κλιμάκωση των απεργιακών και αγωνιστικών τους κινητοποιήσεων.
Χτες, άνεργοι ναυτεργάτες και ναυτεργάτες από τα εγκαταλειμμένα πλοία συγκεντρώθηκαν στην ΠΕΜΕΝ, όπου έγινε σύσκεψη. Στη συνέχεια, έγινε από τους ναυτεργάτες δυναμική παρέμβαση στην ΠΝΟ, όπου κατάγγειλαν την πλειοψηφία η οποία υπονομεύει την ανάπτυξη των αγώνων, υπακούοντας στα εφοπλιστικά κελεύσματα και απαίτησαν την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής για να πάρει απόφαση για απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι ναυτεργάτες έκαναν παρέμβαση και στο ΥΠΟΙΑΝ, απαιτώντας να καταβληθούν στα πληρώματα των εγκαταλειμμένων πλοίων, όλα όσα οφείλονται από τα δεδουλευμένα τους όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία η οποία παραβιάζεται με ευθύνη της υπουργού ΟΙΑΝ Λ. Κατσέλη και κατ' εντολή των εφοπλιστών.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5646801