HOMA EDUCANDUS - Φόρουμ φιλοσοφίας, παιδείας, πολιτικής και ναυτιλίας! |
|
| ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ | |
|
+5Μυρτάλη Αλέξανδρος Ζ. captain Nemos ΕΛΙΝΑ ΔΙΩΝΗ 9 απαντήσεις | Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
ΔΙΩΝΗ Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 884 Location : Όπου γη και πατρίς Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Κυρ Μάης 18, 2008 1:58 pm | |
| Στόχος η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων
Τη στόχευση των κομμάτων του ευρωμονόδρομου να ιδιωτικοποιηθούν τα δημόσια πανεπιστήμια αποκαλύπτουν οι πρόσφατες εξελίξεις με το άρθρο 16 και την αναγνώριση των ΚΕΣ Διακηρυγμένος στόχος της διαδικασίας της Μπολόνια είναι η λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι μεταρρυθμίσεις της τελευταίας δεκαετίας («αξιολόγηση», πιστωτικές μονάδες, νόμος - πλαίσιο κλπ.), η επιχείρηση αναθεώρησης του άρθρου 16, καθώς και η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/05, η οποία αναγνωρίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρέχουν τα πιστοποιητικά των ΚΕΣ και των ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμα με εκείνα των πτυχίων δημόσιων πανεπιστημίων.
Χέρι βοηθείας στην κυβέρνηση παρέχει το ΠΑΣΟΚ, που κατά το παρελθόν νομοθέτησε την ίδρυση ιδιωτικού πανεπιστημίου (άσχετα αν τελικά έμεινε ανενεργό), ενώ ο Ευάγ. Βενιζέλος έχει εκφράσει νομική γνώμη ότι είναι δυνατή η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και με το υπάρχον Σύνταγμα. Το παιχνίδι της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ παίζει ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, που επιδιώκει να αποπροσανατολίσει τη νεολαία και τους εργαζόμενους, υποστηρίζοντας ότι εφόσον το άρθρο 16 δεν αναθεωρήθηκε, η δημόσια ανώτατη εκπαίδευση έχει ...διασφαλιστεί!
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση «στενεύει» εκβιαστικά τα περιθώρια προς τα ιδρύματα προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα στην υλοποίηση του νόμου - πλαισίου, που θεσμοθετεί την ιδιωτικοοικονομική τους λειτουργία. Πέρα από τις πρυτανικές και προεδρικές εκλογές, το βάρος πέφτει στη σύνταξη τετραετών ακαδημαϊκών - αναπτυξιακών προγραμμάτων (business plan) από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Ηδη, το υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει εγκύκλιο στα ιδρύματα με την οποία ζητάει την κατάθεση των τετραετών προγραμμάτων μέχρι τις 30 Μάη. Οπως ορίζει ρητά ο νόμος - πλαίσιο - και επανέλαβε και ο υπουργός Παιδείας πρόσφατα - η μη κατάθεση τετραετούς προγράμματος εντός χρονοδιαγράμματος ισοδυναμεί με μη χρηματοδότηση του ιδρύματος! Οι Διοικήσεις «τρέχουν να προλάβουν» τις προθεσμίες, με το Πανεπιστήμιο Αθήνας να ζητάει από τα Τμήματα να παραδώσουν τα τετραετή προγράμματα μέχρι τις 26 Μάη και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης αντίστοιχα μέχρι τις 23 Μάη.
Στο προσκήνιο η αναγνώριση των κολεγίων
Η κυβέρνηση αναζητά το νομικό «τρικ» για την ίδρυση ή αναγνώριση ιδιωτικών πανεπιστημίων προκειμένου να ασκήσει ακόμα πιο ασφυκτική πίεση στα δημόσια ιδρύματα να εφαρμόσουν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Την επιτάχυνση της νομικής «εφεύρεσης» για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ζητάει και η ΕΕ, που στις 6 Μάη απέστειλε στην Ελλάδα αιτιολογημένη γνώμη για τη μη προσαρμογή της με την κοινοτική οδηγία 36/05. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει πειστικά ή να νομοθετήσει εντός δυο μηνών τουλάχιστον, διαφορετικά παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!
Και τι δεν ακούσαμε τις τελευταίες μέρες από τον υπουργό Παιδείας υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων... Είπε ότι χρειάζεται ένα «σοκ» στην Ανώτατη Εκπαίδευση και αυτό δεν είναι άλλο από την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων! Επί της ουσίας η αναγνώριση ιδιωτικών ιδρυμάτων προχωράει μέσα από τη νομοθετική ρύθμιση για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/05 και την αναγνώριση των ΚΕΣ. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί τυπικά το άρθρο 16 να μην αναθεωρείται, ωστόσο πρακτικά προωθείται η συνύπαρξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση επιστρατεύει πλήθος κάλπικων επιχειρημάτων για να «ντύσει» με ελκυστικό περιτύλιγμα την προώθηση της «απελευθέρωσης» της «αγοράς» Ανώτατης Εκπαίδευσης. Υποστηρίζει ότι τα ιδρύματα δήθεν δε θα είναι ιδιωτικά, αλλά «μη κρατικά μη κερδοσκοπικά»! Η αλήθεια όμως είναι ότι τα ιδρύματα αυτά θα είναι ιδιωτικότατα και κερδοσκοπικότατα! Θα λειτουργούν με επιχειρηματικά κριτήρια, οι φοιτητές θα πληρώνουν δίδακτρα, οι καθηγητές θα εργάζονται όπως όλοι οι υπάλληλοι επιχειρήσεων, η διδασκαλία και η έρευνα θα προσαρμόζονται στις επιταγές της αγοράς.
Αλλωστε, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι «το μη κρατικό μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο θα επιτρέψει σε ελληνικά και ξένα κεφάλαια να επενδύσουν στην εκπαίδευση στην Ελλάδα». Πέρα από το γεγονός ότι και σήμερα το κεφάλαιο «επενδύει» στην εκπαίδευση, η απελευθέρωση της αγοράς θα επιτρέψει στο κεφάλαιο να περιδιαβαίνει στα πανεπιστήμια (δημόσια και ιδιωτικά) και να παραγγέλνει έρευνα και εκπαίδευση κατά το δοκούν. Για το κεφάλαιο δεν υπάρχει επένδυση χωρίς κέρδος.
Μοχλός πίεσης για τα δημόσια
Η αναγνώριση ιδιωτικών ιδρυμάτων θα πιέσει ακόμα περισσότερο τα δημόσια πανεπιστήμια να προσαρμοστούν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα στους κανόνες της αγοράς. Αλλωστε, όπως ο ίδιος ο υπουργός σημείωσε, μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16, η ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων και η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων οφείλει να συνδυαστεί «με τη θέσπιση ενός αυστηρού πλαισίου εφαρμογής, που θα θέτει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας και θα εδραιώνει στο σύνολο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για όλους τους τύπους των ΑΕΙ, τις αρχές της αυτονομίας, της κινητικότητας, της αξιοκρατίας και της εξωστρέφειας». Ολοι οι «τύποι» των ΑΕΙ, είτε είναι δημόσια είτε ιδιωτικά, θα λειτουργούν με τους ίδιους όρους και τις ίδιες αρχές.
Στο όνομα του «ελεύθερου ανταγωνισμού», τα ιδιωτικά ιδρύματα θα ανταγωνίζονται με τα δημόσια για να λάβουν χρηματοδότηση, με τα δεύτερα να αγωνίζονται για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους. Ο υπουργός Παιδείας ονομάζει τον ανταγωνισμό «άμιλλα που θα απελευθερώσει τις δυνάμεις του δημόσιου πανεπιστημίου». Στην πραγματικότητα, τα δημόσια πανεπιστήμια θα «τρέχουν» σε μια κούρσα ανταγωνισμού, όπου τα κριτήρια για το ποιο πανεπιστήμιο είναι «ανταγωνιστικό» και ποιο όχι, ποιο χρηματοδοτείται και ποιο όχι, τα θέτει η αγορά. Πρακτικά, τα δημόσια πανεπιστήμια θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε: Υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων, «σκόντο» στη μόρφωση, προσαρμογή της διδασκαλίας και της έρευνας στις επιδιώξεις των επιχειρήσεων, επιβολή διδάκτρων στους φοιτητές...
Οσο για το επιχείρημα ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα χτυπήσουν «στο σκληρό της πυρήνα την παραπαιδεία», καταρρέει από την ίδια την πραγματικότητα. Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που συνυπάρχει ιδιωτικός και δημόσιος τομέας, το αποτέλεσμα είναι η καλπάζουσα αύξηση της παραπαιδείας και ταυτόχρονα η τραγική υποβάθμιση του δημοσίου σχολείου.
Οσο κι αν μιλάει η κυβέρνηση για «διευκόλυνση πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», που δήθεν «θα απελευθερώσει τις μεσαίες και φτωχές οικογένειες από το υψηλό κόστος», πρόκειται για μια ακόμα πλάνη: Τα «φημισμένα» πανεπιστήμια και οι «πρωτοκλασάτες» σχολές θα παραμένουν απλησίαστες για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Για την πλειοψηφία των νέων, το μέλλον που ετοιμάζεται είναι να λαμβάνουν γνώσεις μιας χρήσης από τα «πανεπιστήμια», να «χρήζουν» διαρκούς επανακατάρτισης και να είναι φτηνοί και ευέλικτοι εργαζόμενοι.
Στρατηγική σύμπλευση του ΠΑΣΟΚ
Η σύμπλευση του ΠΑΣΟΚ με τη στρατηγική του κεφαλαίου και της ΕΕ, για ιδιωτικοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων είναι γνωστή και διατυπωμένη. Ακριβώς αυτήν τη σύμπλευση, που το ΠΑΣΟΚ την έχει εκφράσει και πρακτικά όταν ήταν κυβέρνηση, αλλά και με τοποθετήσεις στελεχών του, αξιοποίησε η κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα ως επιχειρηματολογία για την εμβάθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.
Το γεγονός ότι το 1996, η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε ψηφίσει νόμο για την ίδρυση «Διεθνούς πανεπιστημίου Ελληνικών Σπουδών, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου», παρά το άρθρο 16, αποτελεί «όπλο» στην επιχειρηματολογία της ΝΔ. Στο ιδιωτικό αυτό «μαγαζί» προβλέπονταν τα δίδακτρα, ωστόσο το «ίδρυμα» έμεινε ανενεργό.
Η θέση του ΠΑΣΟΚ υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ξεκάθαρη και διατυπωμένη και από τον Γ. Παπανδρέου. Λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές, στις 7 Σεπτέμβρη 2007, σε συνέντευξη στον ΑΝΤ1, ο Γ. Παπανδρέου είχε τονίσει «έχουμε σήμερα στη χώρα μας ιδιωτικά πανεπιστήμια» (σ.σ. τα ΚΕΣ), ενώ είχε υπογραμμίσει: «Είμαι υπέρ του να μπορούν να υπάρχουν μη κερδοσκοπικά, μη κρατικά πανεπιστήμια, τα οποία θα πιστοποιούνται από το δημόσιο».
Στην ίδια συνέντευξη, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είχε επισημάνει ότι «το δημόσιο έχει χρέος να διαμορφώσει τους κανόνες για την ανώτατη εκπαίδευση σε αυτόν το χώρο, τον μη κρατικό», ό,τι δηλαδή λέει και η ΝΔ για «έλεγχο» και «πιστοποίηση» των ΚΕΣ. Οσο για τα δίδακτρα, ο Γ. Παπανδρέου είχε καλέσει «να μην είμαστε δογματικοί σε αυτό» και είχε ταχτεί υπέρ των «βοηθημάτων» στους φοιτητές που έχουν ανάγκη...
Τη νομική «κάλυψη» στις προθέσεις της κυβέρνησης έχει διατυπώσει ο Ευάγ. Βενιζέλος, σε βιβλίο του («Ατζέντα 16»), όπου σημειώνει ότι «η ισχύουσα διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 16 (...) επιτρέπει στον κοινό νομοθέτη να θεσπίσει ειδικό νόμο για την ίδρυση μη κρατικών - μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων με τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου», ενώ σε άλλο σημείο επισημαίνει: «Δεν πειράζει φυσικά αυτή η δυνατότητα να προβλεφτεί και ρητά στο Σύνταγμα».
Η στόχευση για ιδιωτικοποίηση και επιχειρηματική λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων είναι κοινή στα κόμματα του ευρωμονόδρομου, αποτελεί πυρήνα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που απορρέουν από τη στρατηγική της Λισαβόνας και τη διαδικασία της Μπολόνια. Ελένη ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ _________________ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ (18/5/2008) | |
| | | ΕΛΙΝΑ Υποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 327 Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Κυρ Μάης 18, 2008 2:52 pm | |
| Καλά κάνει ο Ριζοσπάστης και κρατάει το θέμα στην επικαιρότητα. Αλλά νομίζω ότι το HOMA EDUCANDUS ήταν από τους πρώτους που ανέδειξε την ιδιαιτερότητα του νέου υπουργού παιδείας αμέσως άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του. Ο κ. Στυλιανίδης είναι ο πατέρας της ιδέας της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα. Και μάλιστα πολλά από το άρθρο του Ριζοσπάστη μου θύμισαν όσα τότε είχαμε τονίσει. Διαβάστε περισσότερα εδώ: http://educandus.blogspot.com/2007/09/blog-post_8988.html | |
| | | captain Nemos Υποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 367 Location : Χαμένος στο πέλαγος Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Κυρ Μάης 18, 2008 3:04 pm | |
| Σχετικό με το θέμα είναι και το άρθρο που ανεβάσαμε μόλις προχτές στο blog. - Σπόιλερ:
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ BLOG HOMA EDUCANDUS Ποιος θα σώσει την παιδεία;Αλήθεια, ποιος; Ποιος θα τη σώσει; Την παιδεία, την αγωγή δηλαδή των νέων μας; Και ποιος θα σώσει επομένως και την κοινωνία μας; Γιατί αυτός είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος κάθε παιδείας. Το αύριο του τόπου και του λαού. Ειλικρινά δεν ξέρω ποιος. Θα ήθελα να το ξέρω, να ήταν τόσο εύκολο να το πω και να απαντήσω στην αρθρογράφο της Ναυτεμπορικής, κ. Κατερίνα Τζωρτζινάκη, που έθεσε χτες το ερώτημα: Ποιος θα σώσει την παιδεία; Ξέρω μονάχα, και το ξέρω από πρώτο χέρι, πως είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν να σωθεί. Και θα έπρεπε να το γνωρίζει κι εκείνη. Περπάτησαν πέρυσι βδομάδες και μήνες τους δρόμους της Αθήνας και όχι μόνο. Ζητώντας αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Δεν τους ακούσατε; Δεν τους συναντήσατε; Ή μήπως αγνοείτε τι συναντήσανε εκείνοι που ζήταγαν αναβάθμιση της παιδείας; Εσείς τότε που ήσασταν; Όλοι εσείς που τώρα θέλετε τάχα να σώσετε την παιδεία; Θέλω να πιστεύω πως ήσασταν εκεί. Και είδατε τι ζητούσαμε, είδατε πώς μας αντιμετώπισαν, είδατε και τη φωνή αγωνίας μας για τη στάση των υπευθύνων: Τώρα, τι είναι εκείνο που αναζητάτε; Πού πήγαμε όλοι εμείς; Μας θέλετε πάλι στους δρόμους για να θυμίσουμε την αγωνία μας για την παιδεία; Να σας θυμίσουμε ότι είμαστε πάντα εκεί, στο μετερίζι της αγωγής, και κλαίει καθημερινά η ψυχή μας; Νομίζω πως όχι... Εσείς αλλού αναζητάτε τους σωτήρες: <BLOCKQUOTE> Απόσπασμα από το βιβλίο «Τα χαμένα μας παιδιά» (Νατάσα Πολονί), που δεν απέχει και πολύ από όσα διαδραματίζονται στην ελληνική Παιδεία, η οποία όπως μας πληροφόρησε ο αρμόδιος υπουργός «συνεχίζει να είναι το ισχυρότερο συγκριτικό μας πλεονέκτημα», και γι' αυτό στόχος είναι «να καταστήσουμε την πατρίδα μας σημαντικό περιφερειακό και διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο... να προσελκύσουμε σ' όλες τις βαθμίδες μαθητές και φοιτητές απ' την περιοχή και όλο τον κόσμο». (Από την εφημερίδα Ναυτεμπορική) </BLOCKQUOTE> Δεν ξέρω ποιος είναι ο δικός σας στόχος, ξέρω μόνο να σας πω πως σε λίγες μέρες θα παραδώσω στην κοινωνία 18 νέα παιδιά. Ετών 12. Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα για τρία χρόνια, για να σας τα παραδώσω. Έτοιμα να ανοίξουν φτερά στη ζωή... Ό,τι μπορούσα. Και φώναξα και διαμαρτυρήθηκα και ενόχλησα... Και στο τέλος μου είπαν ότι είμαι τελειομανής. Και πως κοντεύω να τους τρελάνω όλους. Σας βεβαιώνω, δε ζήταγα το αδύνατο. Ούτε το ακατόρθωτο. Το αυτονόητο μόνο, εκείνο που της πατρίδας μας το Σύνταγμα και οι νόμοι προασπίζουν και επιβάλλουν για την αγωγή του κάθε παιδιού. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Και τώρα, τώρα που τελειώνουμε, είμαι υποχρεωμένη να σας πω ότι τα δύο, τα δύο από τα 18, δε θα τα ξαναδείτε σύντομα. Φεύγουν... Αναχωρούν. Για άλλους τόπους και για άλλες χώρες. Γιατί; Γιατί οι γονείς τους βλέπουν ότι εδώ δεν υπάρχει μέλλον για τα παιδιά τους. Το ένα για Γερμανία. Με την ελπίδα κάποιο ειδικό σχολείο να καταφέρει εκείνο που εδώ δεν μπορούμε εμείς... Το άλλο, για τους αντίθετους ακριβώς λόγους, για Αμερική ή Καναδά. Με την ελπίδα να αναγνωρίσει κάποιος τα εξαιρετικά προσόντα... Δύο παιδάκια μείον... Δύο ψυχούλες. Σε μια χώρα που υποφέρει από υπογεννητικότητα. Σε μια χώρα που λέει ότι έχει στόχο να προσελκύσει και ξένους φοιτητές και μαθητές!!! Και την ίδια ώρα φεύγουν τα δικά της παιδιά. Γιατί; Ποιος ακούει και ποιος διαβάζει; Ποιος πονάει μαζί μου; Δεν μπορώ και δε μου επιτρέπεται να πω περισσότερα. Λέω όμως την απόλυτη αλήθεια. Και λέω πως είναι άδικο. Λέω πως με σκοτώνει αυτή η αλήθεια. Να παιδεύεσαι και να προσπαθείς για να δώσεις ωραία παιδιά στην πατρίδα, και να τα βλέπεις να παίρνουν από τα δώδεκα το δρόμο της ξενιτιάς. Πάντα φεύγαμε εμείς οι έλληνες. Πάντα αναχωρούσαμε... ψάχνοντας το καλύτερο. Οδυσσείς από πάππου προς πάππο. Αλλά με την Ιθάκη στο μυαλό μας. Εκεί πάντα ο προορισμός μας. Τώρα; Τώρα η Ιθάκη μετακόμισε... Πήγε στη Γερμανία και στην Αμερική. Και δε φεύγουν ώριμοι άνθρωποι, φεύγουν παιδιά. Τα μορφώνουμε, παλεύουμε και τα ... χάνουμε στο τέλος. Όλοι εσείς που πέρυσι, στους δυο μήνες της απεργίας μας, φωνάζατε από τα κανάλια και τις εφημερίδες εναντίον μας, όλοι εκείνοι που μας ψεκάζανε χημικά και μας τσάκιζαν με σιδερογροθιές, τι μπορούν να μου πούνε τώρα; Με στοιχεία σας απαντώ. Με ντοκουμέντα. Χάνουμε τα παιδιά μας. Και χάνουμε και κάθε κουράγιο. Ακούει κανείς; Μπορεί να τα σώσει κανείς; Εγώ, που πέρυσι σας το φώναζα στους δρόμους της Αθήνας και εσείς μου απαντάγατε με δακρυγόνα και προπηλακισμούς...
Και με την "αμφίεση" που τότε μου φορέσατε... Τη μάσκα του άνθρακα για να αντέξω τα χημικά. Σταματάει τα δακρυγόνα, δε σταματάει την πίκρα που ξεχειλίζει. Γιατί αυτή έρχεται από μέσα. Και μας πνίγει πια: Ποιος θα σώσει την παιδεία; Ποιος θα σώσει τα παιδιά; Και ποιος θα σώσει όλους μας; Κάντε κλικ επάνω στη λευκή λωρίδα για να το δείτε... Είπα να το κάνω έτσι για να μην πιάσει όλη τη σελίδα. Ίσως θα έπρεπε να το σκεφθείτε και για άλλες μακροσκελείς ανακοινώσεις αυτόν τον τρόπο... | |
| | | Αλέξανδρος Ζ. Ανθυποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 188 Registration date : 13/12/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Κυρ Μάης 18, 2008 3:27 pm | |
| ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Οι μοιραίοι και η «όμηρη» Γ. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ «Οσες μεταβολές και αν γίνουν στο υφιστάμενο σύστημα δεν είναι αρκετές για να ανατρέψουν την προβληματική κατάσταση του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου. Χρειάζεται ένα "σοκ"· και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος ώστε να σπάσει το κρατικό μονοπώλιο και να μπορεί στην Ελλάδα να λειτουργήσει ελεύθερα και το μη κρατικό, μη κερδοσκοπικό ΑΕΙ» ανέφερε σε ομιλία του πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Παιδείας, προκαλώντας το πρώτο «σοκ» στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν επανήλθε, λέγοντας ότι οι δηλώσεις του αλλοιώθηκαν. «Θλίβομαι όταν δηλώσεις αλλοιώνονται και όταν επιχειρείται να δοθεί η εντύπωση ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απαξιώνει το δημόσιο πανεπιστήμιο» είπε. Ωστόσο η άποψή του καταγράφηκε και η συζήτηση γύρω από τα προβλήματα του δημόσιου πανεπιστημίου άνοιξε για άλλη μία φορά. Επανειλημμένως έχουμε αναφερθεί στην κατάσταση της Παιδείας μας και ειδικότερα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως αυτή έχει διαμορφωθεί τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, δηλαδή από την πτώση της Δικτατορίας ως σήμερα. Γεράσαμε και μαζί μας γέρασαν οι δήθεν εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Ζουν όμως και βασιλεύουν τα πάσης φύσεως ιδεολογήματα, τα χουντικής εμπνεύσεως διδακτικά βοηθήματα, και πάνω από όλα η ανώφελη και α-νόητη κόντρα ανάμεσα σε δύο αιωνίως ανακυκλούμενες και αλληλοτροφοδοτούμενες αυθαιρεσίες: στην εκάστοτε κυβερνητική αυθαιρεσία και στην εκάστοτε αυθαιρεσία των αντιπολιτευόμενων κομμάτων, και των ξεπεσμένων πρώην κυβερνητικών και των κομμάτων της λεγόμενης Αριστεράς. Δεκαετίες τώρα βλάπτουν και οι τρεις τους τη Συρία το ίδιο. Και κάπου εκεί στο τρίστρατο χωμένη και χαμένη η πανεπιστημιακή κοινότητα μοιραία και άβουλη... Και αν οι κατηγορίες του ΠαΣοΚ προς τη ΝΔ και αντιστρόφως για το ποιος φταίει κάθε φορά είναι τουλάχιστον αναιδείς και προσβλητικές για τη μνήμη μας, η στάση της Αριστεράς δείχνει πως οι άνθρωποι αυτοί δυστυχώς είναι δεσμώτες θλιβερών ιδεολογημάτων και αθεράπευτης μικροπολιτικής τακτικής. Για τούτο πρέπει να το πούμε καθαρά, πως ακριβώς επειδή η Αριστερά έχει αναλογικά μεγαλύτερη επιρροή σε θέματα Παιδείας και η ευθύνη της για την κατάντια της Παιδείας είναι αναλογικά μεγαλύτερη από όσο φαντάζεται και η ίδια. Καταλαβαινόμαστε τώρα, δεν χρειάζονται περισσότερα, κατά τον έτερο ποιητή. Τα λέμε αυτά γιατί μέσα στη μαγιάτικη φούντωση ο αρμόδιος υπουργός είδε ξαφνικά μπροστά του το όραμα της Μεγάλης Παιδείας να του γνέφει. Και μας αποκάλυψε το μυστικό: για να ανανήψει το νεκρωμένο δημόσιο Πανεπιστήμιο χρειάζεται ένα γερό (ηλεκτρο)σοκ: να δει μπροστά του το φάντασμα του ιδιωτικού, μη κερδοσκοπικού, αξιοκρατικού Πανεπιστημίου. Οποιαδήποτε θεραπεία και αν ακολουθήσουμε, είπε, το σαπισμένο σώμα δεν πρόκειται να ανθήσει, αν δεν αναθεωρηθεί το άρθρο 16! Αλλά, όπως έχουμε ξαναπεί, το άρθρο 16 δεν περιέχει μόνο τις επτά θανάσιμες λέξεις που απαγορεύουν την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Προβλέπει τη γενναία χρηματοδότηση, την αυτοδιοίκηση, τη φροντίδα και υποστήριξη των τεχνών και του πολιτισμού, και άλλα. Ας ακολουθούσε λοιπόν αυτές τις συνταγματικές επιταγές ο εκάστοτε υπουργός, ας είχαμε ένα ζωντανό, ανοικτό και σύγχρονο δημόσιο Πανεπιστήμιο και τότε (όπως έχουμε ξαναπεί) ποιος θα φοβόταν τα ιδιωτικά. Τα πράγματα όμως δεν είναι τελικά τόσο απλά. Οταν μια κυβέρνηση εκποιεί τόσο εύκολα έναν υγιή δημόσιο οργανισμό, όπως γίνεται σήμερα με τον ΟΤΕ, παλιότερα με τη ΔΕΗ και αύριο με τα ΕΛΤΑ, ποια υπόληψη μπορεί να έχει για ένα σκόπιμα εγκαταλελειμμένο, θνησιγενές δημόσιο Πανεπιστήμιο; Δεν αμφισβητούμε τις καλές προθέσεις κανενός. Επισημαίνουμε τα παράλογα και την εγκληματική, τελικά, κουτοπονηρία ανθρώπων που ισχυρίζονται ότι πιστεύουν πως η σωτηρία του δημόσιου Πανεπιστημίου θα προκύψει μέσα από τη σοκαριστική γέννα του ιδιωτικού. Και το χειρότερο: όσα ιδρύματα δεν υπογράψουν, καλύτερα, δεν μπορούν να υπογράψουν ως το τέλος Μαΐου τις διαβόητες «συμβάσεις», δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν. Αλλά, ως γνωστόν, για να υπογραφούν και πρώτιστα για να έχουν κύρος αυτές οι συμβάσεις απαιτείται οργάνωση και υποδομή, πράγματα ως τώρα ανύπαρκτα. Πρόκειται για τον κύκλο του τέλειου παραλογισμού. Και απέναντι σε αυτή την κυβερνητική αυθαιρεσία τι κάνει η αντιπολίτευση, «μεγάλων» και «μικρών» κομμάτων; Απαντά με ανάλογη ανευθυνότητα και αυθαιρεσία. Θα κάνουμε απεργίες, θα κατεβούμε στους δρόμους, θα κλείσουμε τα πανεπιστήμια, θα κάψουμε τις πρυτανείες. Θα ασκήσουμε τη μεγάλη αρετή της «ανυπακοής»; Ιστορία που επαναλαμβάνεται τόσο προβλέψιμα δεν είναι πια δρώσα ιστορία, είναι τέλμα κανονικό. Τελικά τείνω να πιστέψω πως το μόνο όντως αληθινό που ειπώθηκε για την Παιδεία μας και ειδικά για τα ΑΕΙ είναι όσα σοκαριστικά ακούσαμε από τον υπουργό Παιδείας: ότι, λέει, πίσω από όλα αυτά υπάρχουν άνθρωποι σκοτεινοί, «ακραία μικροσύνολα», «ακραίες μειοψηφίες», «δυνάμεις της αδράνειας», «βολεμένα κατεστημένα που φοβούνται μήπως αποκαλυφθεί η επιστημονική γύμνια τους». Αυτοί οι τρομεροί άνθρωποι, όπως ακούστηκε να λέει καθαρά στην τηλεόραση, «κρατούν την Παιδεία όμηρη»! Σοκαριστικό, αλλά ερμηνεύσιμο. Προφανώς στο ταπεινό και παρακατιανό Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, από όπου πήρε το πτυχίο του, τέτοια ελληνικά τούς μάθαιναν. Ενα ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή θα άλλαζε τα πράγματα ραγδαίως. Ο κ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης είναι καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας και συγγραφέας. (Από το "Βήμα της Κυριακής" http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15361&m=B15&aa=1) | |
| | | Μυρτάλη Ανθυποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 197 Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Κυρ Μάης 18, 2008 3:51 pm | |
| Από τον Όμηρο στην ...... όμηρη παιδεία του κ. Στυλιανίδη λοιπόν!!!
Όντως σοκαριστικό το θέαμα της μετάλλαξης!
Τελικά υπάρχουν σήμερα στον τόπο πολιτικοί άνδρες που να γνωρίζουν τα ελληνικά; Θα μου πεις εδώ δε γνωρίζουν τους έλληνες... Τα ελληνικά πώς να τα ξέρουν; Και λέω δε γνωρίζουν τους έλληνες, διότι τα μέτρα που κάθε φορά λαμβάνουν βρίσκονται σε αντιδιαστολή με το λαϊκό αίσθημα. Ειδικά τους τελευταίους μήνες το κακό έχει παραγίνει.
Βέβαια μην ξεχνάμε ότι κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αρμόζουν. Αλλά και τη σοφή κουβέντα που είπε κάποτε ένας μεγάλος:
"Δε χρειάζεται να κόψεις το κεφάλι ενός λαού. Απλώς άφησέ τον αμόρφωτο."
Και την αμορφωσιά είναι που πληρώνουμε τελικά. Όχι μόνο τη γλωσσική... Είναι γνωστό πως η ελλιπής γλωσσική μόρφωση συνεφέλκει γενικότερη έλλειψη μόρφωσης σε όλους τους άλλους τομείς.
Άντε μετά να πας στο σχολειό και να απαιτήσεις από τα βυζανιάρικα να μάθουν τα επίθετα... Είναι να μην πάρουν φόρα και να σου πετάνε ό,τι βρουν μπροστά τους;;; Που τα κρατάμε ομήρους σε μια παιδεία εκτός τόπου και εποχής; Κι επιμένουμε να τους μάθουμε ελληνικά;
Πουρκουά και γουάι και βαρούμ... Μήπως τα ξέρει κανείς άλλος;;;
Άντε λοιπόν να φέρουμε τα κόλετζ και τα σκουλ για να γλιτώσουμε και από αυτό το βραχνά. Του μικρού αναιδέστατου που ακούει τα μαργαριτάρια των μεγάλων και υψώνει την παλάμη στο μόνο σχήμα που αρμόζει... Κι εγώ το ίδιο κάνω... Μόνο που τη στρέφω προς εμένα. Να, και ξανά ναααααα!!!
Η απογοήτευση είναι μεγαλύτερη ακόμη και από τα μέτρα για την ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ... | |
| | | ΔΑΝΑΗ Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 8202 Registration date : 30/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Κυρ Μάης 18, 2008 7:30 pm | |
| Συγχαρητήρια στους προλαλήσαντες για την ανάδειξη και στο φόρουμ αυτού του καυτού ζητήματος. Να σημειώσω εξαρχής ότι το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ είναι θεμελιώδες ζήτημα για όλη την εκπαίδευση. Δε θα αναλύσω το γιατί, θα χάσουμε την υπόλοιπη ουσία της συζήτησης, αλλά το τονίζω για να γίνει αντιληπτό το ενδιαφέρον μας για το ζήτημα. Δεν είναι μόνο θεωρητικό και σίγουρα δε θέλουμε να είναι υποκινούμενο από καμία άλλη αιτία παρά από τη αγάπη μας για την παιδεία. Κομματισμοί σε θέματα παιδείας είναι εντελώς ανεπίτρεπτοι. Τα σχολεία μας διαπαιδαγωγούν ελληνόπουλα και όχι παιδιά νεοδημοκρατών, πασόκων, αριστερών κλπ. Επιστρέφω στο υπό συζήτηση θέμα. Στην ίδια εφημερίδα που ανέφερε ο Αλέξανδρος, στο Βήμα της Κυριακής, υπάρχει σήμερα εκτενές αφιέρωμα για το ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ από τις δηλώσεις του υπουργού παιδείας. Το πιο καυστικό άρθρο και ταυτόχρονα εκείνο που αγγίζει το πρόβλημα στη ρίζα του, είναι εκείνο που υπογράφει ο Γ. Βώκος. Κάντε κλικ στο όνομά του για να το διαβάσετε. Εκεί, πέρα από τα περίεργα ελληνικά του νέου υπουργού παιδείας, δίδεται και η βαθύτερη ερμηνεία του φαινομένου... Τα στοιχεία προέρχονται από τις αποκαλύψεις που έκανε η πανεπιστημιακός (αν κατάλαβα καλά...) κ. Βάσω Κιντή και αφορούν τις ιδεολογικές προεκτάσεις που υποβόσκουν πίσω από τις δηλώσεις του κ. υπουργού. Δε θα μεταφέρω τι γράφει ο κ. Βώκος... που με επιτυχία παραλληλίζει το ζήτημα με το πρόσφατο τσουνάμι της Ζαχοπουλιάδας, είναι προτιμότερο να τα διαβάσετε από το πρωτότυπο. Και ειλικρινά δε γνωρίζω σε ποιο βαθμό είναι εύστοχη η κριτική που ασκεί στον κ. Στυλιανίδη. Ομολογώ όμως ότι με προβλημάτισαν πολύ τα επιχειρήματά του. | |
| | | Αλέξανδρος Ζ. Ανθυποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 188 Registration date : 13/12/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Δευ Μάης 19, 2008 10:58 pm | |
| Με ύφος κακοδαίμονου εξουσιαστή ο πολύς κ. Στυλιανίδης επαναλαμβάνει τις ασυνάρτητες κουβεντούλες του. Σωστός διάδοχος μιας σειράς ελλειματικών υπουργών της Παιδείας και σε ανικανότητα ενδέχεται να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. | |
| | | ΔΙΩΝΗ Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 884 Location : Όπου γη και πατρίς Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Παρ Μάης 30, 2008 8:29 pm | |
| Σε απειθαρχία κάλεσε η Αλέκα Παπαρήγα... την ώρα που η ένταση στα πανεπιστημιακά ιδρύματα έχει φουντώσει: - Παράθεση :
"Δεν πειθαρχούμε"
Σε αντίσταση στο νέο νόμο κάλεσε το λαό η Αλέκα Παπαρήγα από το βήμα της βουλής.
«Αν αυτός είναι ο νόμος και όπως λέτε, πρέπει να εφαρμοστεί, εμείς σας λέμε ότι δεν πρόκειται να πειθαρχήσουμε», τόνισε από το βήμα της Βουλής η γενική γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής της προς τον πρωθυπουργό για την πολιτική της κυβέρνησης στην ανώτατη εκπαίδευση.
Αναφερόμενη στο νόμο-πλαίσιο, η γγ της ΚΕ του ΚΚΕ παρατήρησε γενικότερα ότι πρέπει μπεί ένα τέλος σε ότι μέχρι σήμερα ισχύει.
«Κάθε τέσσερα χρόνια γίνονται εκλογές και μετά έρχεται η κυβέρνηση με έναν νόμο. Εκλογές αμέσως μετά την κατάθεση του νόμου», ανέφερε χαρακτηριστικά η γ.γ. του ΚΚΕ
«Δεν πειθαρχούμε σε αυτούς τους νόμους, καλούμε το λαό σε συνειδητή απειθαρχία».
Η κ. Παπαρήγα επεσήμανε ότι προωθείται η άκρατη λειτουργία του ιδιωτικού πανεπιστημίου, και μίλησε για ταξικούς φραγμούς και υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στο ιδιωτικό κέρδος και τον ανταγωνισμό των μονοπωλίων, που θα υπηρετούν πλήρως την κερδοφορία.
«Αξιολογήσαμε την αξιολόγηση σας όπως και προηγούμενα επί ΠΑΣΟΚ και την απορρίπτουμε. Το πρόβλημα για μας είναι ότι η συνύπαρξη αυτών των δύο χώρων, ιδιωτικού και δημόσιου θα οδηγήσει στην ταχύτατη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας Παιδείας σε ταξικούς φραγμούς και υποταγή της έρευνας», σημείωσε.
«Το περιεχόμενο της πολιτικής σας είναι εξαιρετικά βίαιο», υπογράμμισε σε άλλο σημείο της ομιλίας της η Αλέκα Παπαρήγα, κατηγορώντας την κυβέρνηση για τη στάση της στο χώρο των ΑΕΙ.
«Οι τυχοδιωκτικές ενέργειες στα πανεπιστήμια είναι βούτυρο στο ψωμί σας», παρατήρησε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Αυτό που καταδικάζουμε είναι όταν αυτός ο τυχοδιωκτισμός χρησιμοποιείται για πολιτικούς λόγους».
Τέλος, η κ. Παπαρήγα ζήτησε την άμεση αποκατάσταση των διαδικασιών στο φοιτητικό κίνημα, και άσκησε έντονη κριτική στον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι φοιτητικές εκλογές.
«Εχουμε δικαίωμα να τσακωθούμε μέσα στο κίνημα, άλλα όχι να το εκφυλίσουμε», είπε. ΠΗΓΗ ΕΘΝΟΣ ON LINE
| |
| | | strifterix Τζόβενο
Αριθμός μηνυμάτων : 35 Location : Eternity is my homeplace Registration date : 12/04/2008
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Δευ Ιουν 02, 2008 10:12 pm | |
| ΚΚΕ και τα παλιά ξινά σταφύλια της Παπαρήγα, λαέ ξύπνα, ενάντια κι ενάντια..... | |
| | | Μυρτάλη Ανθυποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 197 Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Τρι Ιουν 03, 2008 6:38 pm | |
| Λαέ ξύπνα... Καλή η ευχή και καλά τα λόγια. Όσο για το ΚΚΕ είναι η πάγια τακτική. Όταν φουντώνει το λαϊκό κίνημα εμφανίζεται και το κόμμα να αναλάβει τα ηνία. Πικρή η εμπειρία από τον περσινό αγώνα των δασκάλων. Όλο το καλοκαίρι έβαλαν κατά της απεργίας και μόλις ξεκίνησε και είδαν το δυναμισμό του κινήματος άλλαξαν στάση και έτρεξαν να το παίξουν ηγέτες. Ξινά σταφύλια; Όχι. Πικρά είναι. Θεόπικρα. | |
| | | ΗΡΑΚΛΗΣ Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 421 Registration date : 01/11/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Τετ Ιουν 04, 2008 1:57 pm | |
| Κάπου χάνω τη σειρά της σκέψης σας. Το ζήτημα είναι η ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ ή τα κόμματα; Έχει καμία σημασία το ποιος λέει τι ή αν συμφωνούμε με αυτά που λέει; Πχ. Βρήκα κι εγώ σήμερα το εξής σχετικό στο Ριζοσπάστη: - Παράθεση :
-
Μεταπτυχιακά με δίδακτρα το επόμενο βήμα Ενα ακόμα βήμα στην οικοδόμηση του Πανεπιστημίου της αγοράς κάνει η κυβέρνηση μετά την έγκριση χτες από την Κυβερνητική Επιτροπή του σχεδίου νόμου για τα μεταπτυχιακά. Σε δηλώσεις του ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για δεύτερο κύκλο της μεταρρύθμισης στον οποίο εντάσσεται και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ενώ όπως είπε «με την ολοκλήρωση των δημοκρατικών διαδικασιών στα περισσότερα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος της μεταρρύθμισης». Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, το νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή προβλέπει τριπλή χρηματοδότηση των μεταπτυχιακών από ευρωπαϊκούς πόρους, κρατικές δαπάνες και δίδακτρα, τα οποία, σύμφωνα με τον υπουργό, θα είναι επιλογή του κάθε Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος. «Βεβαίως, οι χορηγίες γίνονται αποδεκτές και, σε κάθε περίπτωση, αυτό το οποίο δυναμώνεται είναι η συνεργασία των ιδρυμάτων με την αγορά και την αγορά εργασίας, καθώς και η εξωστρέφεια των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, ερωτώμενος για συμμετοχή των ιδιωτών στα μεταπτυχιακά. Ανάμεσα σε άλλα, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι τα τμήματα των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που θα δημιουργήσουν μεταπτυχιακά θα πρέπει πρώτα να έχουν αξιολογηθεί. Επιχειρεί έτσι το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει και την αξιολόγηση με τα κριτήρια της αγοράς, συνδέοντας ουσιαστικά και με αυτό τον τρόπο την αξιολόγηση με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων. Το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά έρχεται να συμπληρώσει το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί για την ανώτατη εκπαίδευση προκειμένου να προσαρμοστεί στους στόχους της Μπολόνια για μια ανώτατη εκπαίδευση ιδιωτικοποιημένη και προσανατολισμένη στις ανάγκες των επιχειρήσεων, οδηγώντας στην παραπέρα υποβάθμιση των προπτυχιακών σπουδών και την όξυνση των ταξικών φραγμών στην ανώτατη εκπαίδευση. Τη στιγμή πάντως που η κυβέρνηση έχει ξεδιπλώσει τις προθέσεις της για προώθηση της ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης με τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, ο υπουργός Παιδείας δήλωνε χτες ότι με τη δυνατότητα που δίνεται στα ελληνικά ιδρύματα να κάνουν μεταπτυχιακά σε συνεργασία με ξένα ΑΕΙ «αποθαρρύνει τη συνεργασία των ξένων ιδρυμάτων με κέντρα ελευθέρων σπουδών, την ίδια στιγμή που ενισχύεται η συνεργασία τους με έγκριτα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια», εμφανίζοντας τη ρύθμιση αυτή σαν κίνηση υπεράσπισης του δημόσιου πανεπιστημίου.
Θα το δημοσίευα ακόμη και αν το έλεγε ο διάβολος. Τι με ενδιαφέρει αν το λέει το όργανο της ΚΕ του ΚΚΕ ή όποιου άλλου κόμματος. Από τη στιγμή που με βρίσκει σύμφωνο η οπτική του δημοσιογράφου που συνέταξε την είδηση, μου αρκεί και μου περισσεύει. Σέβομαι όποιον άλλο έχει αντίθετη άποψη αλλά την κριτική μου δε θα τη στηρίξω στο αν ίδια άποψη έχει το χι ή ψι κόμμα αλλά σε επιχειρήματα. Το περσινά ξινά σταφύλια δε νομίζω όμως να είναι επιχείρημα διαλόγου. Το πρόβλημα είναι χρονίζον, δεν εμφανίστηκε τώρα, και επομένως και το κάθε κόμμα έχει διαμορφωμένες θέσεις και απόψεις όχι μόνο από πέρυσι αλλά και από παλιότερα. Το αν είναι ξινές ή γλυκές αυτό θα το κρίνει το σπουδαστικό κίνημα που το αφορούν άμεσα τα μέτρα ιδιωτικοποίησης αλλά και ο ελληνικός λαός στις επόμενες εκλογές. Δε νομίζω ότι η γ.γ. του ΚΚΕ είπε κάτι διαφορετικό. Να είναι σύμφωνος ο νόμος με τη θέληση του λαού. Αυτό ζήτησε. Όπως είχε το δικαίωμα ως εκπρόσωπος του λαού στο κοινοβούλιο. Προς τι λοιπόν η ειρωνεία για περσινά και ξινά σταφύλια; Σας λέω, σέβομαι τη διαφορετική άποψη του καθενός. Αλλά η δική μου λέει ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. Αλλιώς να σταματήσει το κράτος να με φορολογεί. Αφενός η ακρίβεια έχει φτάσει στα ουράνια (με σημαντική αιτία την έμμεση φορολογία) και αφετέρου οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι ενώ οι φόροι όλο αυξάνονται. Απλά είναι τα πράγματα. Δε μου αρέσει και δε βρίσκω δίκαιο αυτό τον τρόπο κατανομής του εθνικού πλούτου. Κι μέσα σ' αυτό το δυσάρεστο για τον εργαζόμενο κλίμα στα οικονομικά, έρχονται τώρα και του ζητούν και δίδακτρα για τις σπουδές του παιδιού του. Τι να κάνουμε; Να χειροκροτήσουμε κιόλας; Ή να απειθαρχήσουμε στα μέτρα αυτά; Και σας λέω. Αδιαφορώ αν το λέει η Παπαρήγα ή ο Τσίπρας ή ο Καρατζαφέρης ή το Παπανδρέου ή ο Καραμανλής. Με νοιάζει μόνο αυτό που θεωρώ δίκαιο και σωστό με το δικό μου μυαλό. | |
| | | ΕΛΙΝΑ Υποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 327 Registration date : 31/10/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Τετ Ιουν 04, 2008 3:03 pm | |
| Το ζήτημα είναι η ιδιωτικοποίηση αλλά δεν μπορείς να πεις ότι τίποτε άλλο δε θα αναφέρουμε. Αν το φέρει η συζήτηση φυσικά και θα αναφερθείς και στο ρόλο των πολιτικών και όποιων άλλων εμπλεκόμενων. Για μένα το πιο τραγικό είναι να μην αναφερόμαστε καθόλου στις πολιτικές που παράγουν τα φαινόμενα της καθημερινής μας ζωής και να μην τα συνδέουμε με τις πραγματικές αιτίες. Δεν είναι τα κόμματα γενικά και αόριστα. Είναι η πολιτική που υπερασπίζεται και εφαρμόζει. Είδικά ο ευαίσθητος τομέας της παιδείας είναι σε άμεση συνάρτηση με την πολιτική. Δεν μπορείς να τον απομονώσεις και προσπαθείς με αερολογίες να δώσεις λύσεις. Θυμίζω ότι και ο σημερινός πρωθυπουργός την παιδεία έβαλε αιχμή του δόρατός του στις προηγούμενες εκλογές. Ακριβώς λόγω της στενής σχέσης της παιδείας με τη διακυβέρνηση της χώρας. Εκεί βέβαια που θα διαφωνήσω είναι στην κομματικοποίηση της παιδείας. Και δυστυχώς έχουμε και τέτοια κρούσματα. | |
| | | χαλαρουιτα Υποπλοίαρχος
Αριθμός μηνυμάτων : 418 Ηλικία : 41 Location : Παπουαλίλι Registration date : 24/02/2008
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Πεμ Ιουν 05, 2008 8:44 pm | |
| Τα τελευταία 7 χρόνια έχω διαβεί πολλές φορές τις πύλες ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κοτέτσι είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα μεγάλο κοτέτσι. Ελίνα, διαφωνώ μαζί σου. - Η ΕΛΙΝΑ έγραψε:
- Και δυστυχώς έχουμε και τέτοια κρούσματα
Όχι, κάνεις λάθος δεν έχουμε και τέτοια κρούσματα. ΚΥΡΙΩΣ τέτοια κρούσματα έχουμε. Βλέπεις καθημερινώς άτομα στους διαδρόμους των ιδρυμάτων να διαλαλούν τις αρετές του κόμματός τους, χάνοντας την παράδοση των μαθημάτων, προσελκύοντας νέα μέλη στο κόμμα δίνοντάς τους τα θέματα της εξεταστικής. Τα συγκεκριμένα άτομα με μαθηματική ακρίβεια τελειώνουν τις σπουδές τους έγκαιρα και συνήθως με πολύ καλό βαθμό πτυχίου. Τυχαίο γεγονός; Ίσως να είναι τα παιδιά θαύματα... Έχω ακούσει εκπαιδευτικό σε ίδρυμα τριτοβάθμιας να λέει ευθαρσώς:"Φιλέ μου το έχεις καταλάβει ότι έχεις μπλέξει με το δημόσιο; Ό,τι σου είπα εγώ..." Ορίστε; Δηλαδή, τι είναι το δημόσιο; Ο μπαμπούλας; Μάλλον έτσι έχει καταντήσει. Επιπολαιότητα και έπαρση από τους δημόσιους εκπαιδευτικούς. Αυτό εισπράτει ο σημερινός σπουδαστής. Είμαι το κεφάλι και θα κάνεις ό,τι σου λέω εγώ, και αν σου αρέσει, αν δεν σου αρέσει... Αλέ! Αυτό καταλαβαίνω εγώ. Τώρα σχετικά με το άσυλο, για ποιό άσυλο μιλάμε; Πρίν 6 χρόνια ήμουν στον διάδρομο ιδρύματος ψάχνοντας τον δρόμο για την αίθουσα διδασκαλίας. Ξαφνικά εκλείσαν οι πόρτες που οδηγούσαν στην έξοδο, άνδρες με κουκούλες και κράνη άρχισαν να τρέχουν και να φωνάζουν και να πετάνε αντικείμενα (βλέπε καρέκλες, ρόπαλα από ξύλο, σιδερολοστούς και δεν ξέρω τι άλλο). Σαν τα ποντίκια προσπαθούσαμε να φύγουμε. Ασυλο είναι αυτό; Ασυλο για ποιούς; Σίγουρα όχι για όλους. Για ποιόν λόγο; Εγώ ήμουν εκεί για να διευρύνω στις γνώσεις μου και όχι για να δεχτώ μια καρέκλα στο κεφάλι. Ασύλο το λέμε τώρα αυτό; Το άλλο το καλό το ξέρετε; 3,42%. Ξέρετε τι είναι αυτό; Το ποσοστό τις παιδείας επί του Ακαθάριστου Εθνικού Προιόντος. 3,42% από το νήπιο μέχρι την τριτοβάθμια. Είναι τουλάχιστον αστείο. Φτάνει το 3,42% να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες της παιδείας; Τι απαιτήσεις μπορεί να έχει κανένας από μια παιδεία του 3,42%; Ανεπαρκής επένδυση στον οπλισμό των νέων με γνώσεις. Και το συζητάμε για ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ; Ναι, χίλιες φορές να γίνουν ιδιωτικά. Να τα σκάμε χοντρά για να πάρει ο ιδιοκτήτης εκείνη την λιμουζίνα, αλλά να έχουμε και σύγχονες εγκαταστάσεις, καθηγητές καταρτισμένους, και "εργαλεία" για να κάνουν τις σπουδές μας πιο προηγμένες. Τουλάχιστον να ξέρουμε τι πληρώνουμε. Να υπάρχει μια υγιής ατμόσφαιρα και παιδεία μιας ταχύτητας. Να υπάρχει διαφάνεια και επένδυση στην παιδεία. Χωρίς διακρίσεις πτυχία και χωρίς την έντονη πολιτική πινελία. Το άνωθεν είναι τελείως βιωματικό και έχοντας πλήρη επίγνωση ότι δεν είναι μόνο έτσι τα πράγματα. Δεν είναι όλοι εκπαιδευτικοί "σκάρτοι" ούτε χρηματίζονται όλοι. Ούτε όλα τα παιδιά που έχουν σχέσεις με παρατάξεις τυγχάνουν πάντα ευνοικής μεταχειρίσεως. Ούτε αντιδρώ στην πολιτικοποίηση των νέων, αλλά όχι με αυτό τον τρόπο, χάνοντας κάθε μέτρο και σταθμό εν ονόματι του Κόμματος. Είναι αν θέλετε, κι αν αυτό σας βολεύει περισσότερο, η παιδεία από τα μάτια ενός ατόμου που χορεύει στον χορό της παιδείας από τα θρανία. | |
| | | ΗΡΑΚΛΗΣ Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 421 Registration date : 01/11/2007
| Θέμα: Απ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ Τετ Ιουλ 16, 2008 2:54 pm | |
| Κοτέτσι... Αυτή η διαπίστωση ανήκει σε όποιον κατάντηση κοτέτσι την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και έρχεται από έναν τρόφιμο... Άρα τον πιο αρμόδιο για να μας πει τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη. Κρατώ τη διαπίστωση, διαφωνώ με την επιχειρηματολογία που ακολουθεί. Δηλαδή με το αίτημα να χάσει η τριτοβάθμια εκπαίδευση το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της. Και αφορμή λαβαίνω από τις δηλώσεις του Αλαβάνου, όπως τις εντόπισα σήμερα στο ΕΘΝΟΣONLINE: - Παράθεση :
- «Ειδικά η κυβέρνηση της ΝΔ θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεκτική. .......
«Σταματήστε τις προσπάθειες αντιπερισπασμού. Σταματήστε τις προσπάθειες να δημιουργήσετε άλλα μέτωπα ... Σταματήστε την υπόθεση με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, πριν είναι αργά. Είχατε κάνει μία προσπάθεια να θεσπίσετε την Ιδιωτική Εκπαίδευση στην Τρίτη βαθμίδα. Να καθιερώσετε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μέσα από ένα εγχείρημα αναθεώρησης του Συντάγματος», παρατήρησε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι βάσει της συνταγματικής νομιμότητας, «στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα Πανεπιστήμια, δεν επιτρέπεται εκτός του δημοσίου χαρακτήρα παρουσία».
«Και ενώ έχουν συμβεί όλα αυτά, ενώ θα έπρεπε ο υπουργός Παιδείας να κοιτάξει πώς θα ενισχύσει τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, έρχεται σε συνεργασία με τον κ. Καραμανλή και την Κυβερνητική Επιτροπή, έρχεται και πετάει την βόμβα για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Όπου στην πραγματικότητα προσπαθείτε να επιβάλλετε, την πληρωμένη, μη δωρεάν, την Ιδιωτική Ανώτατη Εκπαίδευση, στην Ελληνική νομική πραγματικότητα», τόνισε σε υψηλούς τόνους ο κ. Αλαβάνος.
Ενώ θα έπρεπε να ενισχύσει... Δική μου η υπογράμμιση διότι έτσι απαντώ και στο κοτέτσι που ανέφερε η Χαλαρουίτα. Δεν είναι τυχαία κοτέτσι. Κι αυτό είναι που δεν κατάφερε να δει και η ίδια. Τη σκοπιμότητα να προσφέρουν κοτέτσια και όχι υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στους νέους. Γιατί; Γιατί υπάρχει σκοπιμότητα; Μα για να αναγκάσουν όλους να δεχτούν και να υποδεχτούν με ευχαρίστηση και ανακούφιση την ιδιωτικοποίηση. Να καμφεί κάθε αντίσταση. Και όταν οι σχολάρχες θα γίνουν καθεστώς... τότε θα δούμε πόσα απίδια παίρνει ο σάκος. Τότε θα καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό. Κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης έστω και αν έχει καταντήσει κοτέτσι... | |
| | | | ΣΤΟΧΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| |
|