Αντιπαιδαγωγικοί σχεδιασμοί για το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου
Αποκαλυπτικές καταγγελίες εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ
Προσχολική αγωγή που θα σέβεται τις ιδιαίτερες ανάγκες των νηπίων απαιτεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα
Αποκαλυπτικό για τα σχέδια μετατροπής της προσχολικής αγωγής σε κομμάτι του δημοτικού, σε βάρος των ιδιαίτερων αναγκών της νηπιακής ηλικίας, ήταν το σεμινάριο για την «ομαλή μετάβαση του νηπίου στην Α΄ τάξη του Δημοτικού», που διοργάνωσαν οι Σχολικές Σύμβουλοι Δασκάλων και Νηπιαγωγών στη Ν. Ιωνία, με καλεσμένους εκπαιδευτικούς κάποιων νηπιαγωγείων και Α΄ τάξεων σχολείων της περιοχής.
Εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ σημειώνουν, ότι στο σεμινάριο ακούστηκαν όλες οι παιδαγωγικές αλχημείες περί «σχολειοποίησης του νηπιαγωγείου», περί «αξιολόγησης» και «κατηγοριοποίησης» νηπίων και εκπαιδευτικών και η λογική του ταξικού ξεκαθαρίσματος των παιδιών απ' την προσχολική ακόμα ηλικία. Μάλιστα, όπως μεταφέρουν, οι συμβουλές που ακούστηκαν από την πλευρά των σχολικών συμβουλίων οδήγησε σε κάποιες στιγμές τη συζήτηση και σε ακραία σημεία, όπως το αν «θα πρέπει να... "προάγονται" όλα τα νήπια απ' το νηπιαγωγείο στο δημοτικό», με απόψεις του τύπου ότι «θα μπορούσαν σε κάποιες περιπτώσεις να μένουν και στο νηπιαγωγείο για άλλη μια χρονιά»!
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ τονίζουν ότι τα βιβλία της Α΄ δημοτικού δεν έχουν μέσα προγραφικές και προαριθμητικές ασκήσεις και το βάρος και η ευθύνη αυτής της δουλειάς, έρχεται τώρα στο νηπιαγωγείο. «Αυτό, που δεν είναι αντίστοιχο ούτε με την ηλικία, ούτε και με την ωριμότητα των παιδιών του νηπιαγωγείου, αντιμετωπίστηκε στη "συζήτησή" τους σαν δεδομένο, αφού βέβαια είναι επιβεβλημένο απ' το νέο αναλυτικό πρόγραμμα, απ' τα νέα βιβλία και τη νέα αντίληψη που επιβάλλουν εδώ και χρόνια ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ, του σχολείου που πρέπει να καλλιεργεί την ανταγωνιστικότητα απ' την πρώτη στιγμή», τονίζουν, σημειώνοντας ότι στο σεμινάριο «έφτασαν να συζητούν στα σοβαρά τι πρέπει να έχει μάθει το παιδάκι στο "προνήπιο", ώστε στο νηπιαγωγείο να μπορεί να μάθει καλύτερα την ανάγνωση και τη γραφή, για να μπορεί στην πρώτη δημοτικού να μπαίνει κατευθείαν στην πρόταση. Αντίστοιχα και για τα μαθηματικά», σημειώνουν.
«Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση κάποιας νηπιαγωγού, που είπε: "Νιώθω ότι μου έχουν δώσει ένα σπαθί στο χέρι και την εντολή να κόβω κεφάλια νηπίων"!», μεταφέρουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ.
Μετά από όλα αυτά που αποκαλύπτονται για τους σχεδιασμούς γύρω από το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου, γίνεται κατανοητό γιατί οι διοργανώτριες του σεμιναρίου, δεν ήθελαν τους εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ μέσα σε αυτό και επιχείρησαν να εμποδίσουν την εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (και αντιπρόεδρο του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής), να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς για την ανεξέλεγκτη δράση εταιρειών μέσα στα σχολεία. Γιατί τα στελέχη της εκπαίδευσης γνωρίζουν καλά και την αντίθεση του ΠΑΜΕ σ' αυτές τις λογικές και τις ολοκληρωμένες θέσεις του για το θέμα της προσχολικής αγωγής.
____________________
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Ριζοσπάστης
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=25/2/2009&id=10670&pageNo=20&direction=1