Νομίζω πως αυτό εδώ το λινκ
https://educandus.forumgreek.com/forum-f4/topic-t1277.htm#7237με το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας και της ... Αθηνάς, χρωστάει να συνδεθεί με την παρούσα ανάρτηση. Αν και εδώ, στην ενότητα για το Λιαντίνη, τα δικά μας παραμύθια μιλούσαν για αλεπουδίτσες και όχι για λύκους.
Το παραμύθι όμως της Αθηνάς είναι εξόχως διδακτικό για όλους. Να μάθουμε επιτέλους να βλέπουμε την αλήθεια και με τα μάτια του άλλου. Μεγάλο πράγμα αυτή η αλήθεια του άλλου...
Και στην υπόθεση Λιαντίνη. Που οι παρωπίδες για μεγάλο διάστημα βασάνισαν κόσμο και κοσμάκη επιμένοντας στη μία όψη. Μα γιατί; Γιατί τέτοια εμμονή;
Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω το σκεπτικό. Πώς και ποιον ωφελούσε αυτή η στάση. Να ακούμε μόνο τους μεν. Και όχι όλους. Να τους ακούμε αλλά με νου και γνώση βέβαια:
"Όλο τον κόσμο ρώτα και από το νου σου μη βγαίνεις!"
Αυτή την παροιμία μου έμαθε η γιαγιά μου. Και αυτό έκανα. Το γιατί πολεμήθηκα με τέτοιο μένος αφενός με αφήνει παγερά αδιάφορη και αφετέρου μου επιτρέπει να βγάζω συμπεράσματα.
Όπως συμπεράσματα έβγαλα και από τόσα άλλα. πχ Αυτό το υλικό με τα παπούτσια και το πουκάμισο... Δεν το ανακάλυψα εγώ πρώτη. Υπήρχε όλο το υλικό σε βιντεοκασέτα που είχα ιδιοχείρως παραδώσει και σε άλλον χρόνια πριν. Μάρτιο του 2006. Τότε που ακόμη δεν ήξερα τι ακριβώς είχε βρεθεί στη σπηλιά για να μπορέσω να προσέξω το περίεργο και ανεξήγητο. Δηλαδή με άλλα παπούτσια να τον έχει δει ο ταξιτζής το Λιαντίνη το μεσημέρι της 1ης Ιουνίου του 98, ο τελευταίος όπως υποτίθεται άνθρωπος που τον είδε ζωντανό, και με άλλα παπούτσια να βρεθεί εκείνος ο σκελετός που το DNA βεβαίωσε ότι ανήκει στο Λιαντίνη. Και το ίδιο με το πουκάμισο. Άλλο και αυτό.
Εκείνος όμως που πήρε τότε τη βιντεοκασέτα από μένα είχε ήδη στα χέρια του φωτογραφίες και ντοκουμέντα για τα ευρήματα της σπηλιάς. Και υποτίθεται πως έκανε συστηματική έρευνα για την υπόθεση Λιαντίνη. Πώς και δεν πρόσεξε αυτό το σημείο;
Ή το πρόσεξε και το αποσιώπησε; Δεν μπορώ να ξέρω. Το γεγονός είναι πως δεν το ανέφερε...
Και μόνο δύο χρόνια αργότερα όταν ήρθαν πια και σε δική μου γνώση τα ντοκουμέντα για τα ευρήματα της σπηλιάς πρόσεξα πρώτη αυτό το τόσο παράξενο θέμα.
Να σημειώσω επίσης ότι ο σκελετός βρέθηκε και χωρίς παντελόνι. Ούτε καν κουμπιά ή φερμουάρ, αν υποτεθεί πως έλιωσε στα εφτά χρόνια που είχαν περάσει.
Και δεν ήταν τα μόνα περίεργα. Μιλήσαμε και ξαναμιλήσαμε για όλα αυτά. Αλλά μείναμε στην απορία. Γιατί παράλληλα ξέραμε πως υπήρχε και η εξέταση DNA. Και κυρίως ξέραμε πως υπάρχει ένα Σήμα στις Κεχρεές Κορινθίας που αναγράφει το όνομα του Λιαντίνη:
Κι ακόμη ξέραμε την αρχή της Απροσδιοριστίας. Αυτή που λέει με επιστημονική γλώσσα τα ίδια που διηγείται και το παραμυθάκι της Αθηνάς για την Κοκκινοσκουφίτσα. Πως η αλήθεια απαιτεί να βλέπεις όλες τις όψεις και όλες τις απόψεις. Κάπου ανάμεσα στην Τρίτη και την Τετάρτη είναι η αληθινή μέρα, όπως έγραψε και ο ποιητής...
Όταν λοιπόν έκλεισα τον κύκλο της δικής μου έρευνας (γιατί αυτή είναι η αλήθεια, έκλεισε, μην παρασυρθεί κανείς και νομίσει πως ανοίγουμε νέο κεφάλαιο με το σημερινό) τότε και μόνο αποφάσισα να πάω στο νεκροταφείο των Κεχρεών. Ήξερα πως εκεί και μόνο μπορούσα να γράψω το τέλος.
Όταν πια είχα ακούσει όλους όσους ήθελαν να μιλήσουν και είχα ξεκουφαθεί από τη σιωπή των άλλων. Στάθηκα λοιπόν δίπλα στον τάφο και αναρωτήθηκα φωναχτά τη γνωστή φράση από το ΕΔΩ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ:
ΑΙΝΙΓΜΑ ΚΑΙ ΔΩΡΟ
Κοίτα να δεις πού ήταν τελικά η απάντηση... Σαν την Ελένη που αλλού τη γύρευαν και αλλού ήταν...
Ας ξαναδιαβάσουμε λοιπόν τα βιβλία του. Δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο. Όπως δεν υπάρχει ο έρωτας χωρίς το θάνατο.
- Παράθεση :
- Ηράκλειτος: "Άδης και Διόνυσος εν και ωυτό."
Σολωμός: "Μόλις είν' έτσι δυνατός ο έρωτας κι ο χάρος."
δημοτικό τραγούδι: "Τι έρωτας, τι θάνατος, δεν έχεις να διαλέξεις."
(ΓΚΕΜΜΑ, σελ 53)
Να τα ξαναπώ με άλλες λέξεις τα ίδια;
Αίνιγμα και δώρο ένα και το αυτό.Μόλις είν' έτσι δυνατό το αίνιγμα και το δώρο.Τι αίνιγμα, τι δώρο, δεν έχεις να διαλέξεις.Φαινόταν από καιρό το πράγμα. Μα δεν έλεγα να το πάρω απόφαση. Πως εκείνο που προσπάθησε ο Δάσκαλος ήταν να φτιάξει ένα αίνιγμα άλυτο. Ιδέα δεν έχω πόσοι και πώς βοήθησαν στην κατεύθυνση αυτή. Και από εκείνους που μου μίλησαν...
Και τι νόημα έχει να ξέρω; Και τι νόημα έχει να μάθετε; Το δώρο του Λιαντίνη δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το αίνιγμά του. Έτσι λοιπόν να μείνει. Αίνιγμα. Για να κερδίσουμε και το δώρο.
Ξέρω πως κάποιοι στενοχωρήθηκαν που βάλαμε τέλος στην έρευνα. Κι άλλοι έτριψαν τα χέρια τους από τη χαρά τους. Είναι γιατί ποτέ δεν κατάλαβαν τι κάναμε τόσο καιρό ως ΗΕ. Homa Educandus... ή ... τι άλλο μπορεί να σημαίνουν αυτά τα δύο αρχικά; Γυρίστε τα ανάποδα, από την άλλη όψη. Μπορεί και να το βρείτε.
Ο Οδυσσέας; Που αναφέρθηκε πριν; Αυτός είχε άλλο σκοπό. Μην μπλέξετε το ένα με το άλλο... Όπως δεν πρέπει να μπλέκουμε την Ιλιάδα με την Οδύσσεια... Στον ίδιο βαθμό και με τον ίδιο τρόπο.